Elevii - problema
Regalena Melrose
Titlul original: Why Students Underachieve. What Educators and Parents Can Do about It Publicată de: Rowman & Littlefield Education, Lanham, Maryland U.S.A.
Limba originală: engleză
Traducere de: Carmen Corina Gugu şi Victor Popescu
Anul apariţiei: 2013
Editura Trei, www.edituratrei.ro
Limba originală: engleză
Traducere de: Carmen Corina Gugu şi Victor Popescu
Anul apariţiei: 2013
Editura Trei, www.edituratrei.ro
Zi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă - la şcoală sau
acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot
schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic. Numai că,
de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca
hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare. Plecând
de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena
Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în
spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă" se află adesea o
traumă neidentificată.
Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar.
„Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili." Regalena Melrose
Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinician şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologic" şi de „terapie de autoreglare", uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar.
„Cercetările din ultimii ani au arătat cât se poate de limpede în ce fel trauma afectează creierul, influenţând în cele din urmă învăţarea şi comportamentul. Pentru nişte educatori şi psihologi care vor să fie cu adevărat eficienţi, trebuie să ne punem la curent cu aceste noi descoperiri, pentru a şti în ce fel putem lucra cât mai bine cu elevii noştri dificili." Regalena Melrose
„Felul în care istoriseşte cazurile elevilor pe care i-a tratat şi
manifestările violente în urma traumelor suferite aproape că te face să
auzi strigătul de ajutor al acelor copii. Dar Melrose nu se opreşte
aici. Ea oferă tehnici naturale şi inovatoare prin care profesorii,
pediatrii şi psihologii pot ajuta elevii traumatizaţi să-şi recapete
echilibrul şi controlul necesare pentru a funcţiona armonios în relaţia
cu mediul lor."
Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California
Judith A. McBride, profesor de psihologie educaţională la Universitatea de Stat din California
Regalena Melrose este psiholog şcolar şi clinician,
creator al tehnicii „Brain Charge" de conştientizare senzorială şi de
autocontrol, folosită în şcolile din SUA şi Canada. Practică terapia
traumei în Long Beach (California) şi este interesată de aplicarea
neuroştiinţelor în domeniul educaţional şi în parentaj.
Cuprins
Prefaţă
Mulţumiri
...
PARTEA I
Neînţeleşi
1. Bariere în calea învăţării
2. Traumatizat şi neînţeles
3. Umplerea golurilor
PARTEA a II-a
Trauma şi creierul
4. Trauma
5. Trauma şi creierul
PARTEA a III-a
Instrumente pentru momentele agitate
6. Accesarea resurselor — ce pot face şcolile pentru a-i ajuta eficient pe elevii traumatizaţi
7. Instrumentele pentru încurajarea atitudinii tolerante
8. Înţelegerea şi ajutarea elevilor cu tulburări emoţionale
9. Terapia de autoreglare
PARTEA a IV-a
Prevenirea traumatizării
10. Intervenţii în situaţii de criză: o privire critică
11. În primul rând, nu vătăma: acordarea de prim ajutor psihofiziologic
12. Cuvânt de încheiere: implicaţiile pentru viitorul educaţiei
Mulţumiri
...
PARTEA I
Neînţeleşi
1. Bariere în calea învăţării
2. Traumatizat şi neînţeles
3. Umplerea golurilor
PARTEA a II-a
Trauma şi creierul
4. Trauma
5. Trauma şi creierul
PARTEA a III-a
Instrumente pentru momentele agitate
6. Accesarea resurselor — ce pot face şcolile pentru a-i ajuta eficient pe elevii traumatizaţi
7. Instrumentele pentru încurajarea atitudinii tolerante
8. Înţelegerea şi ajutarea elevilor cu tulburări emoţionale
9. Terapia de autoreglare
PARTEA a IV-a
Prevenirea traumatizării
10. Intervenţii în situaţii de criză: o privire critică
11. În primul rând, nu vătăma: acordarea de prim ajutor psihofiziologic
12. Cuvânt de încheiere: implicaţiile pentru viitorul educaţiei
Apendice A: Diagnostice IDEA
Apendice B: Surse de informare
Bibliografie
Apendice B: Surse de informare
Bibliografie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu