joi, 30 august 2012

Ecouri la Scoala de vara Paltinis 2012



Scoala de Vara de la Paltinis, organizata de Asociatia Romana de Psihodrama Clasica (ARPsiC), in perioada 23 – 29 iulie 2012, a fost un excelent prilej de a relaxare si invatare. Am intalnit si reintalnit colegi dragi, didacti, profesionisti de exceptie. Ne-am relaxat. Am participat la workshop-uri interesante, prin care ne putem imbogati experienta profesionala.


 
Chiar daca am ajuns mai tarziu, joi, 26 iunie, am intrat repede in atmosfera. Alegerea workshop-urilor a fost dificila, atat din cauza desfasurarii lor in paralel, cat si a tematicii incitante. Eu, de exemplu, am renuntat cu greu la play-back theatre pentru a work-shop-urile pe teme organizatonale, sustinute de Norbert Apter si Irina Stefanescu, satisfactia a fost pe masura.


Asa cum ne-a obisnuit la Bucuresti, in iunie 2011, Norbert Apter a fost aceeasi prezenta calda, continatoare, care a gestionat cu profesionalism un grup de peste 40 de persoane. Din workshop-ul sau “Utilizarea metodelor de actiune in institutii, companii si organizatii”, am retinut cateva aspecte importante pe care un trainer este important sa le aiba in vedere in munca sa cu organizatiile. 


Irina Stefanescu m-a impresionat prin modul in care a reusit sa imbine, prezenta, dimineata, la workshop-ul lui Norbert ca traducator cu cea de conducator de workshop, in dupa amiaza aceleiasi zile. Tema pe care ne-a propus-o a fost: “Atomul cultural organizational – diagnostic si interventie”.


Angela Ionescu a fost, ca intotdeauna, aceeasi prezenta profesionista, calda si atenta la toti participantii. Tema workshop-ului sau, “Cum m-a pregatit relatia cu tata pentru viata?” a adus in prim plan un aspect mai putin discutat al relatiei parentale in structurarea unei identitati de sine sanatoase si anume importanta prezentei tatalui in viata copilului, de la nastere pana la adolescent si ulterior.



Un workshop cu o prezenta numeroasa a fost si cel al Luciei Moretto, “Psihodrama individuala: strategia regizorala si obiectele intermediare”. Am vazut cum instrumentele si tehnicile specifice psihodramei, prin excelenta o metoda de lucru in grup, pot fi folosite in terapia individuala, cu ajutorul recuzitei – scaune, esarfe, papusi etc.



Si daca Scoala de vara a inceput cu sociodrama condusa de Radu Vulcu, “Eu este un altul”, ea s-a incheiat tot cu o sociodrama, “Altul este un eu”, cu acelasi Radu inepuizabil si creativ.






Au fost cateva zile minunate. Desi plecam, gandurile noastre se vor intoarce multa vreme aici. Si, bineinteles, sper sa ne revedem anul viitor, la o noua scoala de vara…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu